انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار: نیمی از مردم کره زمین گوشی هوشمند دارند

The Blue Marble (remastered)

انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) «گزارش اتصال به اینترنت موبایل» برای 2023 را منتشر کرده است که نشان می‌دهد 55 درصد جمعیت جهان، تقریباً 4.3 میلیارد نفر، حالا گوشی هوشمند دارند. همچنین طبق این گزارش، 4.6 میلیارد نفر از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند که 4 میلیارد نفر آن‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند به آن دسترسی دارند.

گزارش GSMA نابرابری بین مناطق و دسترسی آن‌ها به اینترنت موبایل را هم نشان می‌دهد. 69 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند در آمریکای شمالی، شرق آسیا و اقیانوسیه از دستگاه‌های 4G استفاده می‌کنند، این درحالی است که اکثر کاربران در جنوب صحرای آفریقا دارای گوشی‌های 3G هستند. در خاورمیانه و شمال آفریقا هم تقریباً با چنین وضعیتی روبه‌رو هستیم و یک‌سوم کاربران از اینترنت 3G استفاده می‌کنند.

بسیاری از کاربران هنوز از اینترنت موبایل استفاده نمی‌کنند

رشد کاربران اینترنت موبایل چندان تعجب‌برانگیز نیست، اما نزدیک به 3.4 میلیارد نفر هنوز به اینترنت موبایل متصل نیستند. طبق اعلام انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار، 38 درصد افراد در مناطقی که پهنای باند موبایل وجود دارد، از اینترنت موبایل استفاده نمی‌کنند. شکاف ارتباطی در مناطق جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا قابل‌توجه است و به ترتیب 59 و 52 درصد جمعیت به اینترنت موبایل وصل نیستند.

یکی دیگر از نکات جالب گزارش GSMA، استفاده 600 میلیون نفر یا 8 درصد جمعیت جهان از اینترنت از طریق فیچرفون است. همچنین این گزارش می‌گوید مهارت‌های دیجیتال، سواد، نگرانی‌های ایمنی و دسترسی به محتوای مرتبط مانع از استفاده کاربران موبایل از گوشی‌های هوشمند برای دسترسی به اینترنت می‌شود.

به گفته «متس گرنرید»، مدیرکل GSMA، عدم اتصال میلیاردها نفر به اینترنت، آن‌ها را از دسترسی به خدمات حیاتی و فرصت‌های درآمدزایی محروم می‌کند و به‌طور نامتناسب روی کاربران فقیرتر با تحصیلات کمتر و افراد روستایی و زنان تأثیر می‌گذارد.

منبع:دیجیاتو

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *