نسخه‌های پایه آیفون 17 احتمالاً به‌ صورت کامل در هند ساخته می‌شوند

apple tata jpg

به گفته «مینگ-چی کو»، اهمیت بازار جنوب آسیا در سال آینده برای اپل افزایش پیدا می‌کند و بین 12 تا 14 درصد از گوشی‌های آیفون عرضه‌شده در سال 2023 در هند ساخته می‌شود. او همچنین اشاره کرده که در صورت مساعد بودن شرایط، اپل تصمیم دارد که این میزان را در سال آینده به 20 تا 25 درصد افزایش دهد. این تحلیلگر همچنین ادعا کرده است که نسخه‌های پایه آیفون 17 کاملاً در هند ساخته خواهند شد.

کو در گزارش جدیدی توضیح می‌دهد که فاکسکان در حال حاضر بین 75 تا 80 درصد از ظرفیت تولید گوشی‌های آیفون هند را در اختیار دارد. با این حال، در آینده شاید وضعیت تا حدودی تغییر کند، زیرا گروه هندی Tata Group نیز به‌زودی تولید آیفون را آغاز می‌کند.

تحلیلگر محصولات اپل می‌نویسد:

«با تبدیل گروه هندی Tata به مونتاژ‌کننده آیفون (که خطوط تولید آیفون Wistron را در هند خریداری کرده است)، اپل می‌تواند روابط خود با دولت هند را تقویت کند. این حرکت به نفع فروش آینده آیفون و سایر محصولات در هند خواهد بود و برای رشد اپل در دهه آینده بسیار مهم است.»

سال گذشته نیز در گزارشی از سوی تحلیلگران جی‌پی مورگان (JP Morgan) گفته شده بود که اپل 25 درصد از تولیدات آیفون را تا سال 2025 به هند منتقل می‌کند.

آقای کو همچنین در پست خود اشاره کرده است که نسخه پایه آیفون 17 در نیمه دوم سال 2025 به‌طور انحصاری در هند توسعه و تولید خواهد شد و تاریخ عرضه آن یک سال بعد در سال 2025 خواهد بود. این اولین باری خواهد بود که یکی از محصولات آیفون به‌‌طور کامل در خارج از چین تولید می‌شود.

ظاهراً اپل به دلیل دشواری‌های کمتری که توسعه نسخه پایه آیفون 17 نسبت به مدل‌های پرو دارد و برای کاهش خطرات احتمالی این تصمیم را گرفته است. انتظار می‌رود سری آیفون 17 در پاییز 2025 روانه بازار شود. اپل در سال 2017 شروع به مونتاژ آیفون در هند کرده است و Tata Electronics به‌عنوان تأمین‌کننده هندی اپل اخیراً تمام واحدهای مونتاژ Wistron در هند را به ارزش 125 میلیون دلاری خریداری کرده است

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *